יום ראשון, 30 בדצמבר 2012

הרעיון הנחמד. קווים נחמדים לדמותו הנחמדה.




הנחמד הוא הרעיון שמעלה חיוך של 26 מעלות בזויות הפה ושנמשך בממוצע שנייה ושלושה רגעי שנייה. נחמד. לא מרגיז אף אחד. אין מה לומר. נחמד. (Nicea בפולנית). 

הנחמד הוא חביב הקהל. הוא לא מבקש מכם דבר חוץ מלייק. לא מבקש דעה, כי אין לו דעה. לא מבקש רגש כי אין בו רגש. חוץ מחיבה. חיבה. 

"אני מחבב אותך" כתבתי לילדה בכיתה ה' כי לא ידעתי מהי אהבה. גם הנחמד לא יודע. 

הנחמד יתאים לכל מה שזז. ברצותו יהיה המגש עליו יוגש מסר נגד אונס קטינות וברצותו יעמיס עליו קמפיין פרסום ענקי ליוגורט דל שומן שאתם פשוט חייבים לנסות. הנחמד גר בפרבר נחמד בשם "פרווה" מחוץ לעיר הגדולה. הנחמד הינו אוהב אדם, מאוזן בנפשו, מקפיד על דיאטה מאוזנת ותורם במשרד. 

הרעיון הנחמד נולד עגול. אין בו פינות חדות ואפשר להקפיץ אותו בכיף מסביב לחדר. אפשר גם להוציא אותו ללא חשש מחוץ לחדר ולשחק איתו עם אחרים. לא צריך ללמד איך משחקים איתו. הוא קל משקל, מגעו כמגע העור המלאכותי, והוא מחמיא לכל הבא איתו במגע. הוא נחמד לאללה. 

הנחמד לא נולד לבד. תמיד בשלישייה או חמישייה. של נחמדים. שפשוט בא לחבק ולצבוט בלחי. קוצ'י קוצ'י קוצ'י קו! איזה מתוק. כשהוא יגדל הוא יהיה גאון של אמא. אבל הנחמד לא יגדל לעולם מעבר לביה"ס יסודי. הנחמד יישאר לנצח בכיתה ה'. ובזה כוחו. הוא לא מתיימר להיות מה שהוא לא. הוא נחמד. לכל אחד. יש אפילו כאלה שיגידו שהוא חמוד. וזה המון בשביל הנחמד. חמודי. 

הנחמד לא מבקש מכם הרבה. לא דורש הבנה. הנחמד לא רוצה שתחשבו עליו יותר מדי. קחו אותו ותיהנו.
הנחמד נכנס באוזן אחת, עובר בראש כסוכרזית הנזרקת מקצה אחד של החדר לקצה השני, ויוצא מהאוזן השנייה. אין לו שום רצון להישאר בראש שלכם. להעיק עליו או להכביד. ואולי הנחמד קצת מפחד. מפחד להיכנס לחלק החושב שלכם, לחלק שאי אפשר לעבוד עליו עם גימיקים וקסמים. הנחמד לא אוהב את החלק הזה שבכם. קצת חשוך לו שם. מפחיד וקר. הוא לא אוהב לגור ליד מחשבות כבדות משקל או כאלה עם פינות חדות וניטים ממתכת. 

הנחמד מנוסח במילים יפות. ורודות ובוהקות בטל הבוקר. יש הקוראים להן, סיסמאות. כמה מילים שאומרות הכול ולא אומרות דבר בו זמנית. אבל מעניקות הרגשה עילאית של בריאה. של יצירה. 

אם אתם רוצים לראות את הרעיון הנחמד בסביבתו הטבעית גשו לפרסומות. גשו לקיר הפייסבוק שלכם. שם הוא במיטבו. מתחנחן, מתחנפן, מתלקק ומלקק. מעוטר בתמונות נחמדות, בוהקות של שמש, ים, פרחים, תינוקות ופרפרים. 

אבל

הנחמד יכול להיות פיסת גאונות לו רק תתעלמו ממתיקותו ותקלפו אותה בקולפן ירקות. לפעמים הוא מסתיר בתוכו את הרעיון הנבזי. כמו הסצנה ההיא מ"הנוסע השמיני". אבל זה כבר בפוסט הבא. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה