יום ראשון, 28 באוקטובר 2012

איך לגרום לאנשים לאהוב את המותג שלכם?





1. אתם חייבים לאהוב אותו קודם כל. אתם חייבים לאהוב אותו יותר מכל דבר אחר . חייבים להזיע על כל פרט ופרט שלו. והאהבה הזו אסור שתיפסק. חייבים לשקול כל פרט. ולשקול אותו מחדש שוב. הוא חייב להיות חשוב לכם. רק אז הלקוחות שלכם ירגישו בזה. רק אז יש לכם סיכוי לפתח איתם מערכת יחסים.

2. צרו ערך כלשהו. ורק אז צרו רווחים. תהפכו את המוצר שלכם לטוב יותר, זול יותר, בריא יותר, חכם יותר, קל יותר, אמיתי יותר. כל דבר עם "יותר" בסוף, הוא אינדיקציה שאתם עושים משהו טוב. הרווחים יבואו רק אחרי שיצרתם ערך עבורם. כולם אוהבים ערך. והוא בא לפני רווח.

3. תחשבו כמו לקוח. שמו אותם ראשונים בסדרי העדיפויות שלכם. תמיד. אל תתפתו למוצרים זולים כדי לשפר את שולי הרווח שלכם. מערכות יחסים ארוכי טווח עם הלקוחות שלכם לא צריכות להיות קורבן לרווחים בטווח קצר. הרבה יותר קל למצוא את דרכים לחתוך בעלויות מאשר למצוא לקוחות חדשים.

4. מוניטין יכול לקחת עשרות שנים כדי ליצור. ושניות כדי להפסיד.

5. בניין חברה לוקח זמן. כמו נטיעת עץ, זה לא יכול להיות מהר. ויכול להיות שאתם מביטים בעץ הצעיר שלכם ושום דבר לא קורה בינתיים בכיס שלכם. אותו הכיס שבו נמצא השרטוט של החלום שלכם. של העץ הבוגר. סבלנות היא מצרך נדיר בימים האלה. ואתם צריכים אותה ובכמויות.

6. נאמנות. תשוקה. טיפול. איכות. כל אלה הם הדברים טובים שכדאי שהיו בכיס שלכם.

7. אתם לא יכולים להוציא יותר כסף מהמתחרים שלכם. אבל אתם יכולים להוציא מעצמכם יותר רעיונות. הם הנשק הסודי.  

8. אל תנסו להתעשר מהר. במקום זאת, תבינו שלדברים בעלי משמעות לוקח זמן לצמוח. תתעשרו לאט.

9. המותגים הטובים ביותר מחוללים שינוי אצל אנשים ובעולם. יש להם סיבה להתקיים מעבר למוצר או לשירות שהם מספקים. יש להם משהו גדול יותר שהם נלחמים נגדו.

10. אם אתם מרגישים משהו כלפי המותג שאתם יוצרים, תוודאו שהלקוחות שלכם יכולים להרגיש את זה. תתקשרו את זה החוצה כמו שצריך. בפשטות ובבהירות.

11. מותג הוא רק החפצה (מלשון חפץ) של נשמה שנכנסת לתוך מוצר או שירות. תזכרו שאתם בני אדם וכך הם גם הלקוחות שלכם.

12. תודו בטעויות שלכם. תגידו להם תודה ואל תחזרו עליהן.

13. מזל. תגידו לו תודה. אבל תעבדו קשה כדי שלא תהיו תלויים בו כל כך.

14. מותג הוא סט של ערכים. תבהירו מה הם הערכים שלכם. ותדבקו בהם. גם שטוב וגם כשרע. אל תוותרו עליהם.

15. אנשים טובים בונים מותגים טובים. תזכרו את זה כשאתם מעסיקים אנשים נוספים.

16. אל תרדפו אחרי האופנה. הרכבת שלה עזבה מזמן את התחנה. במקום זה תהיו ראשונים. במקום זה תמצאו את החלל הריק, תעשו משהו לפני כולם. ושהם יחקו אתכם.

17. תתחילו בקטן. אבל תתחילו. מעולם לא היה טוב יותר להיות קטן מאשר בימינו אנו.

18. תהיו צרים. תתמקדו בנישה. עדיף להיות משמעותיים לחבורה קטנה של אנשים מאשר לא להיות משמעותיים בכלל לחבורה גדולה של אנשים.

19. תהיו עקביים. אמון נבנה על רק ידי עקביות.

20. הדברים הקטנים שאתם עושים הם החשובים ביותר. כמו כתיבת מכתב או סטטוס או מתן פרח. אנשים זוכרים את הדברים הקטנים.

21. תשתדלו להיות הכי טובים במה שאתם עושים. הממוצע הוא הסחורה הכי נפוצה בשוק.

22. תהפכו את העסק שלכם למקום שכיף לעבוד בו. או להיות בו. תמצאו דרך שהכיף הזה יחלחל לתוך המוצרים שלכם.

23. תיהנו מתהליך צמיחת העץ. זה העץ שלכם. זה המותג שלכם. תאהבו אותו. 

24. תגידו לשורה התחתונה שאתם לא מעוניינים בה כרגע ושאתם תתקשרו אליה כשתרצו ממנה משהו. 

25. כמו סעיף מספר 1


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה