יום שני, 18 ביוני 2012

משהו קטן גדול שמותגים יכולים ללמוד ממצילים.




בכיתה י"א עשיתי קורס מצילים במכמורת. חסקה שמאסקה וכל הפה לפה הזה. חוץ מתעודה נאה והרגשה טובה, לקחתי משם דבר נוסף והוא משמש לי כאבן יסוד בעשייתי העכשווית  כיועץ מרצה ומנטור לבעלי עסקים צעירים וותיקים כאחד.

הבעיה שלכם כמצילים צעירים, אמר לנו המדריך בקורס, היא לא שאתם לא יכולים להציל אדם טובע.

למעשה, אתם יכולים. הוא הוסיף.




הבעיה שלכם כמצילים צעירים, וגם של מצילים ותיקים היא שאתם פשוט לא יכולים להציל את כל הטובעים.

אבל משום מה, אחרי הקורס הזה אתם תהיו משוכנעים שאתם מושלמים. שתוכלו להציל את כולם. זה מה שתגידו לעצמכם כל בוקר.

ואז אתם תנצלו את כל האנרגיה שלכם כדי לנסות להיות מצילים מושלמים. תוותרו אפילו על יכולת המצמוץ של העיניים שלכם כדי להיות בשליטה כל הזמן. תעמדו כל הזמן. תהיו בים כל הזמן.

וברור לכם מה יהיה. רוב הזמן אתם תיכשלו. תמיד יהיה מישהו שלא ראיתם. ילד קטן על גלשן. סבתא במים רדודים.

אבל לא בגלל זה תיכשלו. אתם תיכשלו בגלל שאתם תרגישו כל הזמן שאתם לא עושים הכול הכי טוב (ואתם באמת לא!)

אתם תיכשלו בגלל שאתם תעבידו את עצמכם מקץ החמה ועד קץ הנשמה כדי להוכיח משהו שכבר ידוע.

שאתם בני אדם. לא סופרמנים. ולא תהיו גם.

אז מה לעשות כשזה קורה?

רובכם ינסו לפצות על היותם אנושיים ע"י עבודה קשה יותר. ויותר. ויותר. לעשות יותר ויותר.

זה מעגל רע מאוד.

הטריק שאני אלמד אתכם, אמר המדריך, הוא לעשות פחות. אבל יותר טוב.

זו הדרך היחידה להציל חיים. ככה עובדים מצילים.

קחו את החוף שעל חיי המתרחצים בו אתם מופקדים. הוא ארוך מאוד. כמה קילומטרים.

אתם לא תוכלו לפקח על כולו. תוותרו על זה מראש.

במקום זה קחו שני דגלים ותתחמו את השטח מול המגדל שלכם.

בכל פעם שיבואו אנשים תגידו להם "אנשים יקרים, אם תשחו כאן, בין שני הדגלים שלי,
אני אוכל להציל את החיים שלכם. מעבר לשני הדגלים אני לא יכול. אתם תטבעו".

ואני אומר : גם בבניית העסק, בניית המותג שלכם. תחשבו צר. לא רחב. תחשבו קטן. לא גדול.
תחשבו מדויק. לא הכול. תחשבו מי אתם רוצים להיות. לא כמו מי אתם רוצים להיות. 

דוגמה למותג שחושב צר. Yorkie. חטיף אנגלי שהחליט שלהתרכז בקהל יעד אחד ולוותר באופן מוצהר על קהל יעד אחר שמונה 50% מהאוכלוסייה. 




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה