יום שלישי, 12 ביוני 2012

מיתוג הוא הרחש של המחט על התקליט.


אחרי הפגישה שלי היום עלו בי כמה מחשבות נוספות על מיתוג ושוב אני נאלץ להשתמש במילה הזו, שהפכה לאופנתית וכולי תקווה שתצא כבר מהמודה. אולי אז ימצאו לעולם התוכן שבה, תיאור אחר. יותר מדויק. יותר יצירתי. פחות המוני.

מהו מיתוג אמיתי לדעתי. 

ובכן, מיתוג אמיתי פועל כמו הרחש של המחט על התקליט בתחילת השיר (בקבצים דיגיטליים הוא לא קיים ולכן היחס אליהם הוא כאל מוצרי צריכה, ללא הכבוד השמור לתקליטים). 









מיתוג אמיתי פועל כמו הרחש של הסטייק על המחבת עוד לפני שהגיע לשולחן, 

הוא מרגש כמו חוט הדייג המרעיד את האצבע כשנתפש דג,

הוא קסום כמו כמו נינוח בושם שנישא במורד הרחוב,

הוא מעלה חיוך של הבנה ואמפטיה כמו בת צחוק של תינוק הספון בעגלתו,

הוא מרמז על רעיון גדול כמו זיקוקים ביום העצמאות,

הוא מושך כמו ריח הלחם ממאפיה רחוקה,

והוא נותן דרור לאוצר דימויים כמו חול שנשאר בתיק מהטיול לתאילנד.  

המוצר מצידו יכול להיות הטוב ביותר מסוגו אבל הוא תמיד יהיה בר השוואה. בר הגדרה. בר חיקוי. 
ואם הוא לא ייחלץ משם הוא גם יהיה בר מינן (הייתי חייב! זה התלבש לי יפה כל ה"בר" הזה). 

אם זו חברה ואם זה אדם בודד, המקור היחיד ליצירת "הרחש של המחט" הוא האנשים מאחורי המוצר, תרבות הארגון שלהם, סביבת העבודה שלהם, האופי המשותף והאישי שלהם. אם המוצר הוא האדם עצמו, על אחת כמה וכמה (בעלי עסקים קטנים שבנויים כמעט באופן טוטאלי על העומד או העומדת בראשם). 

איפה ניתן למצוא את ה"רחש של המחט" שלנו, את הסיפור שיספרו עלינו אחרי פגישה אחת או במהלך עבודה עם לקוח זה או אחר? ובכן, בכל מקום.  הסיפור הזה בנוי בחלקו מהמוצרים שלנו (שעם כל הכבוד להם, הם תמיד יהיו ברי השוואה וברי העתקה במחיר ובאיכות) ובחלקו הניכר יותר, מהאופי שלנו. נכון שלוגו נאה, שפת מותג מיוחדת וצבעים הם כלים מקובלים להשגת האפקט אבל לא. הם סה"כ קישוטים. אף אחד לא מסתובב ומספר לחבריו על הלוגו המדהים של משרד הפרסום או משרד קידום האתרים או המוסך שלו. 

אז איפה מסתתר המיתוג? 
במקומות שהמתחרים שלכם לא מחפשים זה איפה. בנקודות המתות והשקופות הנמצאות בתהליך העבודה עמכם. החל מרצפת חדר הישיבות שלכם (אולי תשימו חול ושכולם יחלצו נעליים כדי להרגיש קצת בחופש במהלך יום העבודה. בעיקר הלקוחות שלכם), ממשיך באופן הצגת המצגות שלכם (פאואר פוינט אאוט!), חווית המעלית בדרך אליכם, שירותים זה מקום מצוין להעברת מסר של מותג, כוסות הקפה שלכם, צלצול הסלולרי, תקרת המשרד, הדברים שתלויים על הקירות, חשבוניות המס/קבלה שלכם שנשלחות עם מכתב אישי בכתב יד, השומר בכניסה לבניין שלכם, המענה הקולי, מקומות המפגש שלכם עם לקוחות ומה לא. יש עוד המון קטנים קטנים וחשובים חשובים. 

אל תתנו למתחרים שלכם להגדיר אתכם. אל תתנו ללקוחות שלכם להגדיר את המוצר שלכם. תכניסו רגש למערכת קבלת ההחלטות כך שאי אפשר יהיה לנתק אותו מהמוצר. כולנו עושים פוסט רציונליזציה על קניות שלנו, כולנו בטוחים שרק ההיגיון קובע. אזל"ש. 

הרחש של המחט על התקליט הוא תוספת הרגש ללחן ולמילים. חסרונו הופך את המעריצים לצרכנים וצרכנים, כולנו יודעים, הם אנשים חכמים ששופטים מוצרים על בסיס כדאיות, מקצועיות, יעילות, איכות, אמינות. חפשו את ה"מחט על התקליט" שלכם, המחט הרלוונטית לכם, כדי שלא אל תגיעו למצב שתהיו ברי השוואה בכלל. 

הפוסט בחסות "סדנת מיתוג ושיווק בניכוד לסטטוס קוו מספר 8". 6 מקומות חדשים, עם חגורות בטיחות, מחכים לכם. פרטים אצלי עופר, 0544565060.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה