יום שני, 11 ביוני 2012

סדנת להיות או לא להיות. (כי זו לא השאלה. זו צורת החשיבה).




מותגים רבים ועסקים רבים, גדולים כקטנים, רוצים להצליח ב"גדול". כולם חושבים בגדול כמו מספר אחת. כולם כולם רוצים לכבוש את העולם ומחפשים בכל רגע את הדרך החדשה להמציא את הגלגל הענק והיקר הזה (מוצר חדש, פרסומת חדשה, לוגו חדש וכו') שיעלה אותם לפסגת העולם.

מותגים רבים ועסקים רבים, גדולים כקטנים לא מצליחים לכבוש את העולם למרות החשיבה ה"גדולה" שלהם ואותו גלגל ענק ויקר שהעלה אותם, גם הוריד אותם לקרקע המציאות. אז......




אולי כדאי לחשוב כאילו מחר סוגרים את שערי המפעל שלנו? 
אולי כדאי לחשוב כאילו אנחנו מספר 3? 
אולי כדאי לחשוב שאין לנו כסף? 
אולי כדאי לחשוב שכולם נגדינו?
אולי כדאי לחשוב כמו ב"הישרדות"? 
אולי כדאי שבמקום להמציא את הגלגל מחדש, נסתכל על זה הקיים מזוית אחרת? 
אולי כדאי שבמקום להמציא מוצרים חדשים, נגדיר מחדש את אלה הקיימים?
אולי כדאי לחשוב על דברים קטנים?
אולי כדאי לחשוב מהתחלה על מוצר שלנו ורק אז על המותג?
אולי כדאי לחשוב כמו שודדי ים?
אולי כדאי לחשוב קודם למה אנחנו עושים את מה שאנחנו עושים ורק אז לשאול מה ואיך?
אולי כדאי להפסיק לראות מה המתחרים שלנו עושים?
אולי כדאי להפסיק לחשוב מה הצרכנים יגידו?
אולי כדאי להפסיק לרצות להיות מספר אחד בכל מחיר. אולי דווקא כך נגלה דרך חדשה להגיע לפסגה שלנו.

מה נעשה בפגישות חוץ מלשאול המון שאלות?

  1. נפרק את המוצר. מטרתו. פעולתו. צורתו. השימוש בו. רכיביו. משקלו. מחירו. הרעיון מאחוריו. הסיבה לייצורו. אופן ייצורו. מקום ייצורו.הגדרתו הקיימת.
  2. נפרק את האדם/חברה מאחורי המוצר. היסטוריה. ביוגרפיה. תרבות. אופי. ערכים. אמונות.
  3. נפרק את הקטגוריה. חוקי השיווק. חוקי הפרסום. חוקי המיתוג. חוקי חווית מותג. חוקי התנהגות צרכנים. חוקי חווית קנייה. חוקי המדיה השונים.
  4. נראה דוגמאות למותגים שנתנו לעצמם תשובות על כל השאלות הנ"ל ונבדוק מה ניתן ללמוד מהם.  כמו הדוגמה המצורפת של מותג המשקה הקל הותיק Dr.Pepper.



אחרי שנסיים לפרק את הנ"ל לגורמים ניצור מפה שתעזור לנו להבין כיצד ניתן לייצר מותג יוצא דופן שיאתגר את כל צורות ההתנהגות התקשורתית המקובלות בקטגוריה שלו ואף בכלל. נגדיר מחדש את עצמינו וניצור מותג שמאמין שהוא מספר אחד קודם כל בשבילו. ואז ורק אז נמצא את המדיות השונות והמשונות העומדות לרשותו כדי להיות מפורסם. 

סדרה של 6 פגישות מלוות בדוגמאות ותרגילים.שישה משתתפים בלבד. בכל פגישה נעלה על שולחן הניתוחים עסק אחד. (הסדנא יכולה להינתן גם באופן אישי בכל מקום בארץ).

שעות : 19:00-21:00 ברחוב חרוץ 12, תל אביב, ליד היכל נוקיה, בסטודיו של הצלם יורם אשהיים. להתראות. עופר גולן. 0544565060

תגובה 1: