יום ראשון, 3 ביוני 2012

חשבתם פעם מה באמת אתם מוכרים?




 יש לי עסק ל_________________ אבל מה אני בעצם מוכר? 

זה נשמע מובן מאליו.
אבל זה לא. 

תסתכלו על מה שאתם מוכרים. 

עכשיו תשאלו את עצמכם כמה שאלות ממש מטופשות. טוב אולי קודם תראו את הדוגמה.










קחו למשל מותג לחם בשם "לחם איטי" בע"מ. (אין כזה דבר, אבל יום אחד יהיה)

הוא לא ימכור לחם מחיטה מלאה או לחם מבצק שמרים או לחם אורגני. 

לא. הוא ימכור זמן.
למעשה זה המרכיב הכי חשוב בלחם. 

וזה בדיוק מה שהמתחרים שלו הוציאו מהלחם.
הלחם שמוכרים לנו היום הוא פשוט פחות טוב. 

במרדף אחרי קידמה ורווחים מהירים וגדולים הם הוציאו את מרכיב הזמן מהלחם. 

זמן הוא מרכיב חיוני במוצר בסיסי כמו לחם. 

ובמוקדם או מאוחר מישהו יחזיר ללחם את המרכיב הזה. יותר נכון, מישהו כבר החזיר (לחם ארז) אבל העלים אותו שוב (ארז קומורובסקי נעלם). מדי פעם אני רואה מאפיות מקומיות מכניסות ללחם חומרים חדשים כמו אופנתיות וטרנדיות. לא זמן. חבל. 

אתם חושבים ש Apple מוכרת Ipod?
היא מוכרת פשטות. 

אז מה אתם מוכרים שאף אחד לא יכול למכור חוץ מכם? תמצאו את זה. תוציאו את זה לאור. 

  1. תחפשו את זה בתוך המוצר שלכם. תמצאו בו משהו בסיסי שבלעדיו הוא רק נראה כמו "לחם" אבל אין לו נשמה. משהו בסיסי שהמתחרים שלכם הוציאו מתהליך הייצור כדי להיות יותר יעילים, מהירים, מדידים וכמותיים. 
  2. תחפשו את זה בתוך הנשמה שלכם. תמצאו מה הביא עד הלום. אותו מרכיב של האישיות שלכם שלא קיים אצל המתחרים המתקדמים, העשירים, הגדולים והאופנתיים שלכם.
  3. תחפשו את נקודת ההיתוך בין שני המרכיבים הללו. תמצאו אותה.
  4. תמצאו אותה ויש לכם כור גרעיני ביד. אנרגיה אינסופית העומדת רק לרשותכם. בלעדית לכם. שכל זכויות היוצרים שלה הן שלכם.

אז אתם מוכרים­­­­­­­­­­­­­­­­______________ אבל בעצם אתם מוכרים­­­_________!

מיקי סמית' הוא צלם בריטי. אבל הוא לא מוכר תמונות או טכנולוגיה. הוא מוכר השראה. פנו 6 דקות מזמנכם היקר לטובת 6 דקות של השראה (מסך גדול וסאונד במקסימום) ומיד לאחריהן שבו במקום שקט ותהרהרו. אם זה מה שמיקי מוכר, אז מה אני מוכר/ת בעצם? 


2 תגובות: