יום רביעי, 2 במאי 2012

מיתוג הוא אופי. לא יופי.


מיתוג. מיתוג מיתוג. איזו מילה נהדרת לשימוש. כה אופנתית וקסומה. ומה היא אומרת? מה זה מיתוג לכל הרוחות? ולא אני לא הולך לספר מה זה מיתוג בגלל שכל אחד תופס מיתוג באופן שונה. וזה בסדר. זה סבבה. זה כמו שאין לי כלום נגד אמונות טפלות. העיקר שזה עוזר לך לישון טוב בלילה או לעבור את החיים.  

ובכל זאת, הערה קטנה. בניגוד לשורש המילה מ.ת.ג המעיד על פעולה מהירה כנגיעה במתג חשמל או בתרגום לאנגלית switch, ("מיתגנו את עצמינו מחדש תוך חודש עם לוגו חדש, פונטים חדשניים, צבעים אופנתיים וסיסמה קליטה יותר") מיתוג הוא תהליך. הוא תהליך שלא נגמר לעולם. מלידת העסק והחברה ועד 120 שנה. מיתוג הוא מים. לא בטון. הוא רוח. לא פלדה. בניגוד לעידן התקשורת הקודם שבו מותגים היו מבצרים חסונים שקשה היה לצרכן להביט מעבר לחומותיהם, ממחיש העידן הדיגיטלי את נזילותו של המיתוג עד רמה של דקות. שינוי בכיוון התפיסה של מותגים ייתכן מהיום להיום, כיום,  וקשה לצפות את כיוונה בהמשך. זה היופי שבעניין. זה הקושי שבו. מותג הוא ישות חיה ונושמת ולא פוחלץ יפיפה, כמקובל לחשוב לעיתים. 

תמיד יש לזכור שלא לעולם חוסן וכמו הרבה נחלים, גם הרבה מותגים זורמים לפח בימים אלה. 

מיתוג כמו אופי, אינו ניתן לשינוי ברגע. כדי שייתפסו אותך באופן שונה יש עליך לעבור תהליך של התבגרות או שינוי מהותי המופגן במעשים לאורך זמן רב. הבטחות כמו "אני אשתנה לטובתך או אני לא מה שחשבת", אינן מחזיקות מים.

מיתוג אמיתי מתבסס על אופי אמיתי וייחודי (אין אדם דומה למשנהו). קשה מאוד לרמות כשמדובר באופי. מיתוג מתבסס אופי רב שכבתי ורב מימדי שלא ניתן לסכם במילה אחת. בכדי לבנות מותג צריך להביט במראה, צריך להביט אחורה להיסטוריה, לשורשים, לסיפורים שבעל פה על הרגע המכונן בו נוצר המותג ומשם לשאוב את כוחו ואת ייחודו. 

מותגים אמיתיים בעלי אופי חד ומדויק אינם נזקקים לחברות מיתוג או משרדי פרסום או יועצי תקשורת על מנת ליצור קשר ויחסים עם אנשים. הם זקוקים להם כדי לתרגם את האופי שלהם לשפה תקשורתית פשוטה יותר, מזמינה יותר ומדוברת יותר אבל לא כדי למצוא את עצמם. זאת מאחר שאף אחד אינו מכיר את המותג או חי את רוחו כמו שבעלי המותג ועובדי הארגון או החברה מכירים.

מיתוג הוא יצירת אופי על בסיס אמת אישית והשקפת עולם יצוקה בסלע. אחרת זו ועדת קישוט אופנתית. 

סדנת המיתוג בניגוד לסטטוס קוו שאני עורך מלמדת כיצד ניתן ליישם תכונות אופי אישיות בחשיבה עצמאית על מיתוג העסק. הסדנה מושתתת על מחקרים של מותגים המוגדרים כ"צ'לנג'ר ברנדס" (Apple, Ikea, Virgin) שהפער בין שאיפותיהם העסקיות למשאביהם העסקיים היה ענק והם נדרשו לחשיבה שונה על מנת להצליח בתחרות. 

בת ארבעה מפגשים נערכת פעם בשבוע בשעות 19:00-21:00 ברחוב חרוץ 12, תל אביב, ליד היכל נוקיה. עד 6 משתתפים בסדנה. כמות הפגישות יכולה להשתנות בהתאם לבקשות המשתתפים. להתראות. עופר גולן.0544565060

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה