יום שלישי, 20 במרץ 2012

מה ניתן ללמוד מהצלחתם של מותגים בעלי אופי אנושי הפועלים בניגוד לסטטוס קוו



Challenger brands הם קבוצה של מותגים מתחומים שונים שהגיעו לרמה גבוהה ביותר של מיצוב, בידול ונאמנות צרכנים בעזרת מעט משאבים והרבה אמונה בעצמם ובתפקיד (יש ביניהם הרואים בו גם שליחות ) החברתי/תרבותי שלהם (כסף ורווחים אינם מטרה אלא תוצאה בלבד). חלקם מוכרים כמו AppleIkeaVirginZappos או Axe וחלקם מרתקים לא פחות כמו remedies  helpLushmethodKulula ועוד. 

מה שמעניין ב - Challenger Brands , הוא שבאותו זמן שהם מבינים לחלוטין את הלקוחות שלהם, הם לא בהכרח מנווטים לפיהם לפי חוקי השיווק, הפרסום וההתנהלות התקשורתית המקובלות. במקום זאת, הם ינקטו עמדה ברורה וכמו מגדלור, יקרינו את העמדה הזו ויזמינו את הלקוח לנווט על פיהם.  

נכון הוא שלא כל מותג יכול או רוצה לקרוא תגר על הסטטוס קוו אלא שאימוץ חלק ממקורות ההשראה, יישום של כלי החשיבה וצורות הפעולה של מותגים אלה, יכול להוביל למציאת הזדמנויות חדשות שכל מותג (קטן או גדול) מחפשים, כדי להצליח אל מול התחרות ולזכות בתשומת ליבו של הצרכן . הסדנה מיועדת לבעלי עסקים קטנים או גדולים מכל מקצוע או תחום שמולם ניצבת תחרות עזה והם מוכנים לוותר על אמירת "אני לא יכול כי" ולאמץ את צורת המחשבה של "אני יכול אם...". 

מה נעשה בסדנא? 
  1. נלמד מהם לשאול שאלות "נאיביות" על הקטגוריה שבה אנו פועלים (מזון, קוסמטיקה, בנקאות, קמעונאות, בריאות  וכו') ולמצוא כך את ההזדמנויות שהמתחרים שלנו לא רואים ולא מחפשים.
  2. נלמד מהם ליצור מפה של הקטגוריה שלנו שתכיל את כל אופני ההתנהגות המקובלים בה (עיצוב מוצרים, צורות פרסום מקובלות, התנהגות צרכנים מקובלת, אופני מכירה מקובלים) ואז למצוא את הנקודות שבהן נוכל לייצר חוויות לקוח חדשות ללא השקעת משאבים מקובלת.  
  3.  נלמד מהם להביט מעבר לגבולות הקטגוריה שלנו אל תחומים אחרים ו"להשאיל" משם חוקי התנהגות ורגשות שמקובלים שם. זאת על מנת ליישם אותם בזו שלנו, ובכך לגרום לצרכן לראות את המותג שלנו באור חדש.
  4. נלמד מהם איך לזהות סוגי מדיה חדשים ולא מקובלים.
  5. נלמד מהם איך להשתמש בתרבות הארגונית שלנו כמסר חזק של מותג המבקש להיתפס כיותר "אנושי" בעיני הצרכן החדש. 
  6. נלמד מהם איך לנסח את מהות המותג שלנו (הסיבה לקיומו ומטרתו) כך שתהווה מדד מדוייק למדידת כל תוצרי התקשורת השיווקית שלנו (פרסומות, יח"צ, קידום מכירות ועוד).
  7. נלמד מהם איך לחפש להביט כיווני צמיחה חדשים עבור המותג שלנו ע"י זיהוי מתחרים חדשים שאינם פועלים בקטגוריה שלנו.
אלה מקצת מהמותגים עליהם נלמד ואת דרכי החשיבה שלהם ניישם בתרגילים פיקטיביים וגם עבודת עומק אישית ופרטנית על סוגיות עסקיות שיעלו במהלך הזמן. 

הסדנה בת ארבעה מפגשים תיערך פעם בשבוע בשעות 19:00-21:00 ברחוב חרוץ 12, תל אביב, ליד היכל נוקיה, בסטודיו של הצלם יורם אשהיים. עד 6 משתתפים בסדנה. כמות הפגישות יכולה להשתנות בהתאם לבקשות המשתתפים. להתראות. עופר גולן. 0544565060

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה