יום ראשון, 22 בינואר 2012

challenger brands זה אני






 
Challenger Brands
יצירתיות אסטרטגית ותקשורתית בפריזמה "אתגרית".


מבוא
בעולם המיתוג והתקשורת השיווקית של 2012 הנחשף מדי שעה לעיני חברות וצרכנים כאחד, מתחוורים להם חוקי משחק חדשים שאין דרך להתנהג על פיהם, ללא זהות מותג ברורה ויציבה כמגדלור. זהות המגדלור הזו, אותהLighthouse Identity  המאפיינת  challenger brands, גדולים כקטנים, נצרפה מתוך זהותם של האנשים העומדים מאחורי המותגים הללו, שהטמיעו בה את אופיים והשקפת עולם כאינדבידואלים, כבני אנוש וכמובן, כאנשי עסקים. בסערה השיווקית הגדולה, רק מותגים שבחזונם מושרשים יסודות חתרניים ומשני תפיסות ונורמות המקובלות בעדר הגדול, יובילו לאורך זמן.
וכן. אין הרבה כאלה. עדיין.

תאור הקורס ומטרותיו
קורס בן 15 מפגשים שמטרתו להקנות ללומדים ידע תיאורטי ומיומנויות מעשיות אודות דרכי חשיבה אסטרטגית של מותגים המוגדרים כ – Challenger Brands. ( Apple, Ikea,Playstation, virgin,Zara, Inoccent, Axe). מותגים אלה מאתגרים בחזונם ובהשקפת עולמם התרבותית, החברתית והשיווקית את דרכי החשיבה וההתנהלות המקובלות בקטגוריות שלהם ומתאפיינים כמובילי מחשבה (ולוא דווקא מובילי שוק) בתחומם.




הנושאים המרכזיים בקורס:
  1. מבוא להכרת 7 היסודות המונחים בבסיס כל  CB :  התעמקות בכל יסוד תוך כדי מתן דוגמאות ותרגול. זיהוי מותגים המוגדרים כ CB ע"י מיפוי האופי, הגישה, התכנים ואמצעי התקשורת הייחודית להם.
א.      Intelligent naivety
ב.      Lighthouse Identity
ג.       Thought Leadership
ד.      Symbols of re-evaluation
ה.     Sacrifice and Overcommitment
ו.        Use communication and publicity to enter popular culture
ז.       Become Idea Centered not Consumer Centered

  1. 10 המודלים לאבולוציה אפשרית של  CB
א.      The Scrappy David
ב.       The Irreverent maverick
ג.       The Missionary
ד.      The Next Genaration
ה.     The Real and Human Challenger
ו.        The Visionary
ז.       The Game Changer
ח.     The People’s Champion
ט.      The Enlightend Zagger
י.        The Democratiser

  1. גישות קלאסיות מול חתרניות בארכיטקטורה של מותגים, תרגול חשיבה אתגרית וסדנאות : lighthouse identity, Hate & belief excerise  - ו outlooking.


אתרים לעיון לפני ובמהלך הקורס :



עופר גולן

46. 16 כאיש קריאייטיב (מנהל קריאייטיב ושותף) במשרדי פרסום גדולים וקטנים בישראל (אדלר חומסקי, שלמור אבנון עמיחי, גיתם ועוד ועוד). 4 שנים מרצה במכון הטכנולוגי חולון ובמכללת עמק יזרעאל במגמת תקשורת חזותית בנושא challenger brands – מותגים שחזונם גדול עשרות מונים על משאביהם הכלכליים ומחייב אותם להתנהגות וזהות שונים מהמקובל. ומשהו אישי :"במסגרת עיסוקי בבניית ופיתוח challenger       brands  אני חוקר את מערכות היחסים בין המותג לבין האדם מאחוריו. להלן, המכונית והמנוע, הגוף והנשמה. בעסקים שבראשם עומד אדם יחיד הדבר פשוט יותר לסקירה שכן יש רק נהג בודד מאחורי ההגה שמעצב את זהות המותג בהתאם לאופי התנהגותו, ערכיו וגישותיו לחיים כבנאדם . בחברות גדולות העניין הרבה יותר מורכב שכן, פירמידת הניהול מכתיבה אנשים שונים בעלי אופי שונה ומגוון המנהלים את התנהלות המותג בחיי הארגון פנימה ובתשדורת ותקשורת שלו לעולם החיצון".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה