יום חמישי, 26 בינואר 2012

שלום תנובה. למה החלב שלכם לבן ולא כתום?



אתם רואים כאן שיחה בין ילד בן 3 וחצי לבין נציג שירות לקוחות של סנסבורי. כפי שכבר ציינתי בפוסטים קודמים, האישיות והזהות של ארגונים גדולים, כמו למשל סנסבורי באנגליה או של תנובה/שטראוס/בנק פועלים/שופרסל/ישראכרט (תרגישו חופשי להוסיף מניסיונכם) בישראל, הולכת לאיבוד מאחורי חומות של תגובות אוטומטיות או תסריטי שיחה מובנים מראש.

אמנם לא הייתי מגדיר את סיינסבורי כ Challenger Brand ותגובה כזו הייתי מצפה שתינתן ממותגים כמו          ---Zapposוירג'ין אמריקה או innocent  (לצערי לא מצאתי עדיין בישראל מותגים בעלי אופי אנושי) אבל.....

זוהי התנהגות של challenger אמיתית שאפשר לראות מסביב יותר ויותר בעולם אבל אני בטוח שגם כל אחד מכם נתקל בתגובה אנושית וקשובה כזו יותר מפעם אחת, גם אצלנו, מזבנים אדיבים, קופאיות חביבות או פקיד מס הכנסה עם נשמה. כמובן, שאלה אינם מייצגים את הרוב, לצערי.
היחס הזה - שלא מושתת על התפיסה השגרתית של הלקוחות כטמבלים מוחלטים שהפנייה אליהם צריכה לבוא מהמכנה המשותף הנמוך ביותר, על בסיס תשובות פשוטות וחסרות אופי - נובע ממקום אחר. הוא מגיע ממקום של הבנה כי הלקוח שבחר במותג שלך, צריך להיות אדם די חכם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה