יום שני, 9 בינואר 2012

בואו נשתולל ונחשוב על מותגים כרפליקות אנושיות








בעתיד הרחוק(?) יוותרו רוב המותגים בעולם על כל צורות התקשורת וערוצי ההידברות הכושלים עם הצרכנים שלהם ויעברו לצורת התקשורת האמינה, הבסיסית והאנושית ביותר - שפת הגוף. הם יעשו זאת ע"י יצירת רובוטים ביו-מכנים, שיהיו רפליקות אנושיות לחלוטין ואשר שמם, הופעתם החיצונית, התנהגותם, השתלבותם בחברה, נימוסיהם, אופים ושפתם יהיו כאחד האדם מצד אחד,  וישקפו במדויק את אופי המותג שיצר אותם, מצד שני. במאה ה-20 ניתן לראות את עוברי המעבדה הללו עדיין בדמותם האנושית של אנשי מכירות, מעריצי מותגים מושבעים או אנשי דת קיצוניים המשמשים כשופר וחלון ראווה עבור מסרי דת המותג האהוב והנערץ עליהם (אפל או אלוהים ויש האומרים ליידי גאגא). עם זאת, אלו רק סקיצות טרומיות וראשונית של האומן והדרך לבריאת היישות האנושית מותגית המושלמת עדיין רחוקה.


בואו נקרא Human Brands או בקיצור HB ונתאר לעצמינו איך הם משתלבים בחברה האנושית כחברים לכל דבר, שוכרים דירה מולכם, מחנים את הרכב שלהם ליד שלכם, מלווים את ילדם לגן שלכם, רבים איתכם בישיבות ועד הבית או מתחרים איתכם על מקום עבודה וכל זאת, ללא שום לוגו, שפה גרפית, מוצר או מחיר מודבק למצחם.
הם אנשי השיווק, הפרסום, יחסי הציבור וקידום המכירות המושלמים. הם הפרזנטורים המושלמים. הם החלום הרטוב של כל חברה שמחפשת להשתלב בתרבות בה היא חיה ולהפוך לחלק מהמרקם האנושי שלה.

אבל יש בעיה.

בהנחה שהטכנולוגיה תהיה בעוד עשרות שנים בודדות, נשארת השאלה הישנה והמעצבנת שאותה ישאל המתכנת את מנהל המותג :"תגיד, איזה אופי להכניס למוח הפוזיטרוני של ה HB שלך?  מה אופי המותג שלך? מה הוא לובש? איך הוא מדבר? מה דעתו הפוליטית? מה הוא שונא לאכול בבוקר? איזו מוזיקה הוא שומע? איזה מזל הוא? עד כמה הוא רגיש? אוהב קיץ או חורף? מעשן? קפה נמס או אספרסו כפול? קול עבה או גבוה? עיניים כחולות או חומות? קירח? רגשי נחיתות יש או אין? מה הוא עושה שמעליבים אותו? איש משפחה או נווד?

מנהל המותג בתשובה אפשרית : "תגיד, אולי כבר עדיף לחזור ללוגו יפה, גרפיקה נאה ומבצעי 1+1? "


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה