יום חמישי, 8 בדצמבר 2011

יומן מסע בעקבות האדם והמותג. יורם אשהיים.


פגשתי צלם.

שלום לצלם יורם אשהיים.

שאלה : יורם, אתה מותג אתה? כמה מיורם אשהיים הבנאדם יש ביורם אשהיים הצלם? מה מרגישים, מה חושבים, מה אומרים הלקוחות שלך כשאומרים להם יורם אשהיים?

תשובה מיידית : אני זה המותג והמותג זה אני וזה אומר, מקצוענות, אמינות, אחריות, אובססיה לדיוק, תובנות, יצירתיות, תהליך עבודה המשלב דיאלוג עם הלקוח, אסתטיקה, אומנות, אינטואיציה.

שאלה : זה בולשיט שיווקי. אין כאן רגש. אין כאן אישיות. אין כאן אנושיות. תאר עבורי את חווית המותג יורם אשהיים במילים שיביאו אותי לדמעות, או לצחוק מטורף או לעצירת הנשימה, או לצמרמורת, או לעצב רב. העיקר שלא יביאו אותי לזפזפ אותך כמו פרסומת.

אין תשובה מיידית ואז : זה קשה. צריך לחשוב על זה.

כעבור שעה וחצי.

תשובות: מסיר מסכות, חי בקיצוניות, מאבק כואב בבינוניות, גרוטסקיות, בודק גבולות, מוציא למוצר את הנשמה, מטיח את האמת ישר לפנים, פורנוגרפיה מוצרית, הר געש, עולם פנימי אפל ועשיר שהכניסה אליו רק באישור, טירוף, סקרנות-על, מקורות השראה תת קרקעיים, אינטואיציה חייתית, רק אלוהים יודע איך אני מגיע לזה.

מסקנת ביניים.
המותג יורם אשהיים מסרס כופה סירוס וצנזור על הבנאדם מאחוריו בעיקר בשל סיבות שיווקיות ופחדים אחרים. הוא מצנזר את האמת, חוסם זרמי תודעה מסוכנים, קוטם את הקוצים, ומקהה את השוליים החדים כך שהמנה המוגשת לשולחן הינה חריפה יחסית למתחרים אך בגדר המקובל. בוא נאמר שהמותג יורם אשהיים מעניק חוויה של סרט אקשן מקצועני המבוצע לעילא ולעילא אבל אינו יכול להתחרות בחווית האדם יורם אשהיים, השקולה בהתאמה לתחושת החופש שיש בישיבה במושב הכי נוח ומפנק הקיים בעולם, המורכב על טיל ושייקח אותך לנקודה מאוד מדויקת בירח.

שאלה : יורם, מה אתה מאתגר? במה אתה מטיל ספק כל רגע?

תשובה : תשובהאני חי בשני קטבים בו זמנית. אני מרגיש מה הכי נכון ללקוח ויודע להגיע אליו ומצד שני גם להיות בצד שמנסה כיונים לא מקובלים ופועל מהנשמה מהבטן מאוד אינטואיטיבי.

שאלה : אם הייתי יוצר עבורך שלט חוצות עם תמונה ייצוגית של העבודות שלך. האם הכותרת "רק אלוהים יודע איך הגעתי לזה", הייתה מדויקת כחיבור יותר הדוק בין המותג לאדם מאחוריו?

תשובה : הכותרת מפחידה אותי. היא אומרת שאני לא מקצוען אמיתי אלא רומזת לאומנות למרות שאני מפחד מהמילה הזו, ומעדיף שתקרא לזה יצירתיות. אבל אם להיות כן איתך, אז כן. אומנות היא נקודת ההשקה וההיתוך בין יורם אשהיים המותג לאדם מאחוריו. שם מתרחש הביקוע האטומי שמוביל ליצירת האנרגיה שלי.

לסיכום : יורם, אתה צלם מוערך ורב ניסיון. יש כאלה שמאוד רוצים לעבוד איתך. אבל מה עם אלה שלא רוצים ? האם יש כאלה? ולמה הם לא רוצים. אם תדע להסביר לעצמך מדוע, אין ספק שבנית מעצמך מותג יציב אבל שטומן בחובו אנרגיה לא מנוצלת שיכולה להרחיב אותו לאפיקים עסקיים חדשים.  

המשך יבוא ובו אציב מול יורם אשהיים ארגז בן  10 כלים לחיבור ישיר בין אופי האדם לאופי המותג ונראה את אופן השימוש בהם. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה